

Kolejnym dominującym tematem dzieł Juliena Allegre są twarze. Zwykle kolorowe, zdawkowe, pozbawione emocji, przypominają maski.
Tę pracę kupiłem w Paryżu. Zaintrygowała mnie połączeniem formy przestrzennej z malarstwem. Nawet zastanawiałem się przez pewien czas w jakim miejscu mojego sklepu rzecz umieścić. Za umieszczeniem dzieła w kategorii „rzeźba” przemawia całokształt twórczości artysty.
Julien Allegre sam określa się mianem artysty rzeźbiarza. Jest samoukiem, tworzy jak sam twierdzi „z nie odpatrej potrzeby”. Formy przestrzenne pospawane z grubej blachy wkłada w bryły geometryczne lub struktury nawiązujące form organicznych, które mimo dużych rozmiarów wygądają jakby unosiły się w powietrzu. Powietrze zdaje się je przenikać, niemal wprawiać w ruch.
Kolejnym dominującym tematem dzieł Juliena Allegre są twarze. Zwykle kolorowe, zdawkowe, pozbawione emocji, przypominają maski.
Jelien Allegre, urodzony w 1980 roku, zaczął przygodę ze sztuką w wieku dwudziestu lat. Pracuje z metalem już prawie ćwierć wieku. Jest bardzo konsekwentny w tym co robi. Tworzy we własnym dającym się rozpoznać stylu. Miał liczne wystawy we Francji. Ustawia swe rzeźby w przestrzeniach publicznych. Reprezentuje go kilka galerii francuskich. Jest w pełni sił twórczych. Nie potrafiłem się co prawda przebić przez zapory broniące dostępu do cen jego prac lecz sądzę, że zakup tej rzeźby może być dobrą inwestycją.
Julien Allegre przyznaje że inspiracją dla niego były rzeźby Lynna Chadwicka.
Jego drugą życiową pasją jest muzyka.
Rzeźba ma 85 cm wysokości i 40 cm szerokości. Stoi na drewnianej podstawie o wymiarach 37 na 13 na 3 cm.