Grająca na flecie. Mosiądz. Kamień. Europa. XX wiek.
Szczególnie cenię dolną partię rzeźby, sposób w jaki twórca dokonał syntezy postaci siedzącej na podwiniętej nodze. To poprzez tę pozycję rzeźba kojarzy mi się z Azją. Przypomina trochę postacie zaklinaczy węży, mędrców, joginów. Sądzę jednak, że powstała w Europie choć trudno to jednoznacznie stwierdzić bo rzeźba nie jest sygnowana.
Lubię obłości tej rzeźby, łagodne przenikanie się owalnych brył. To one sprawiły, że zostałem właścicielem tej rzeźby. Kupiłem ją na którejś z francuskich giełd. Niestety nie pamiętam już gdzie, było to bardzo dawno.
Szczególnie cenię dolną partię rzeźby, sposób w jaki twórca dokonał syntezy postaci siedzącej na podwiniętej nodze. To poprzez tę pozycję rzeźba kojarzy mi się z Azją. Przypomina trochę postacie zaklinaczy węży, mędrców, joginów. Sądzę jednak, że powstała w Europie choć trudno to jednoznacznie stwierdzić bo rzeźba nie jest sygnowana.
Rzeźba jest niewątpliwie kubistyczna. Zamyka sylwetkę kobiety w kilku bryłach. Artysta uwypuklił elementy rzeźby potrzebne do realizacji zamierzonego celu. Pominął wszystko co mogłoby zakłócić odbiór dzieła. Pozbawił kobiecą sylwetkę biustu bo być może erotyczny odwróciłby uwagę widza do duchowego przesłania rzeźby.
To spora rzeźba. Sama postać ma 45 cm wysokości, 16 cm szerokości i 18 cm głębokości. Umieszczona jest na kamiennej podstawie o wymiarach 15 na 15 na 3,5 cm.