Postać wygięta w łuk. Daniel Favre. Brąz. Kamień. XX wiek.
Bada ludzkie ciało szukając granicy między abstrakcją a realizmem.
Opowiadając, w jednym z wywiadów, jak powstają jego rzeźby, Daniel Favre powiedział, że zaczyna od modelu w glinie. Powstaje zgodny z anatomią, model sylwetki ludzkiej, odpowiadający tematowi rzeźby a następnie korzystając z rzutnika, wykreśla główne linie opisujące tę postać. Mają one mu pomóc dokonać syntezy, wyznaczyć najważniejsze punkty. Bada ludzkie ciało szukając granicy między abstrakcją a realizmem. Powiedział obrazowo, że jest jak wspinacz zdobywający skałę. Musi korzystać z naturalnych występów skalnych, szukać punktów zaczepienia dla stóp i dłoni. Dla niego biodra, piersi, pośladki, szyje są punktami po których posuwa się realizując zamierzony efekt. Wie jednak, że nie może posuwać się wbrew naturalnemu ukształtowaniu skały. Bo wówczas kończy się to katastrofą.
Obecnie Favre bardzo zgeometryzował swe postacie. Czasem niemal poza granice rozpoznawalności. Choć jak twierdzi jego mistrzami nadal pozostają Michał Anioł, Archipenko czy Pompon.
Daniel Favre urodził się w roku 1952 w Bron we Francji. Ukończył szkołę artystyczną w Grenoble. Zaczynał jako grawer i rytownik. Obecnie jego rzeźbami handluje kilka uznanych galerii. Ceny zaczynają się od kilku tysięcy euro.
Rzeźba, którą oferuje pochodzi zapewne z początkowego okresu jego twórczości. Widać wyraźnie, że linia jest już dla artysty bardzo ważna ale geometryzacja postaci jest w stadium początkowym, jeśli porównamy ją do dzisiejszych dokonań artysty. Rzeźbę nobilituje sygnatura Blanchet Fondeur, odlewni z której korzystali najlepsi rzeźbiarze europejscy. Ma wysokość 46 cm. łącznie z podstawą. Sam brąz ma 39 cm. Jest szeroki na 10 cm. Wymiary kamienia to 7 na 15 na 11 cm.