Siedząca. Marmur. Jean Claude D’Angelo. Francja. XXI wiek.

2 800,00 zł
Brutto

Być może w jego biografii należy szukać powodów, dla których jego rzeźby składają się z dwóch połówek. Dwie Ojczyzny to temat trudny dla całego pokolenia Francuzów. Ale to po raz kolejny tylko moje spekulacje.

Kolejna kobieta w ofercie mojego sklepu. Tym razem z białego, polerowanego marmuru.

„Przyznam szczerze, że dzieło trochę mnie niepokoi. Odbiega od kanonu piękna kobiecego ciała. Patrząc na rzeźbę wyobrażam sobie kobietę o bardzo wyraźnie zaznaczonej muskulaturze. Silną i dominującą. Zabieg artysty, który podzielił rzeźbę wzdłuż pionowej osi a następnie „skleił’ ją w całość z niezależnych, geometrycznych brył sprawia, że moje skojarzenia biegną do sztuki „art brut” choć rzeźba nie ma z tym nurtem nic wspólnego. To niemal intelektualne studium siedzącej kobiety. Przynajmniej ja tak to odbieram.”

Tak zaczynał się opis rzeźby gdy jeszcze myślałem, że jej autorem jest włoski artysta Giuseppe D`angelo. Teraz gdy wiem, że jej autorem jest Francuz Jean Claude D`Angelo, niczego w tym opisie zmieniać nie potrzebuję. Intuicja mnie nie zawiodła. Obejrzałem kilkanaście prac tego artysty. W kilku z nich cechą charakterystyczną jest rodzaj pęknięcia, oś symetrii wokół której buduje swoją rzeźbiarską opowieść. Zdecydowana większość ma kubistyczny rodowód.

Niestety niewiele znalazłem na temat życia artysty i jego kariery artystycznej. Urodził się w roku 1946. Część życia spędził w Zamorskim Terytorium Francji. Szkołę średnią kończył w Tunisie. Prawdopodobnie tam służył w wojsku i miał nadzieję na wojskową karierę. Dziś mieszka na południu Francji. Na swej autorskiej stronie informuje, że od czterdziestu lat zajmuje się rzeźbą. Być może w jego biografii należy szukać powodów, dla których jego rzeźby składają się z dwóch połówek. Dwie Ojczyzny to temat trudny dla całego pokolenia Francuzów. Ale to po raz kolejny tylko moje spekulacje.

Rzeźba ma 31 cm wysokości, 24 cm szerokości i 15 cm głębokości.

Specyficzne kody