

Rzeźba, którą oferuję jest przedstawieniem macierzyństwa. Koresponduje z najbardziej prostymi, najstarszymi ujęciami tego tematu. Przypomina wykopany z ziemi, archeologiczny artefakt.
Nigdy wcześniej nie wpadła mi w ręce japońska, nowoczesna rzeźba z brązu i to jeszcze taka, która absolutnie wpisuje się w preferowaną osobiście estetykę. Kupiłem rzeźbę choć nie do końca wiedziałem co kupuję. Jedyna pewna informacja jaką posiadałem to zapisany arabskimi cyframi rok powstania rzeźby. Miałem jednak nadzieję, że sygnatura rzeźby i sporo napisów na pudełku pozwoli mi, przy pomocy osoby znającej język japoński, łatwo zdobyć informacje o jej autorze. Nic bardziej mylnego.
Japończycy mają dar przekazywania informacji „na około”. Sentencja zastępuje prosty, klarowny przekaz. I tak na przykład data powstania rzeźby zapisana jest jako 37 rok ery Showa. Informacja przekazywana jest w kokonie kulturowej tradycji nie zawsze czytelnie dla ludzi Zachodu.
Pechowo twórca rzeźby nosi nazwisko Murakami. Bardzo popularne w Japonii. Dość powiedzieć, że jeden z najpopularniejszych pisarzy japońskich nazywa sie Murakami. Jeszcze większą trudnością dla pełnej identyfikacji autora oferowanej rzeźby jest fakt, że najsławniejszy, najbardziej rozpoznawalny na świecie japoński rzeźbiarz także nosi nazwisko Murakami. Takashi Murakami. To on dominuje w internecie we wszelkich informacjach po wpisaniu frazy „Murakami”.
Rzeźba, którą oferuję jest przedstawieniem macierzyństwa. Koresponduje z najbardziej prostymi, najstarszymi ujęciami tego tematu. Przypomina wykopany z ziemi, archeologiczny artefakt.
Jest niewielka. Ma 24,5 cm wysokości, 8 cm szerokości i 7 cm głębokości. Kamień na którym brąz stoi ma wymiary 10,5 cm na 9 cm na 1,5 cm. Pudełko ma 31 cm wysokości, 13 cm szerokości i 12 cm głębokości.